Winkelwagen

E-commerce groei vereist nieuw business model

De ING doet, net als andere banken, regelmatig onderzoek naar ontwikkelingen met effect op het bedrijfsleven. Zo ook naar de trends op het gebied van stadsdistributie en E-commerce. Twee onderwerpen die hand in hand gaan omdat de opkomst van E-commerce in combinatie met maatschappelijke doelstellingen een directe impact heeft op de dynamiek van stadsdistributie. De conclusie is dat bedrijven met een E-Commerce focus goed over hun business model moeten nadenken. Maar ook overheden regelgeving en beleid moeten aanpassen aan de moderne tijden (want hoe past een ‘laden en lossen’ tijdvak van 2 uur in de ochtend bij een 24 uurs economie met levering binnen een uur?).

De ING heeft haar onderzoeksresultaten samengevat in het rapport “Stedelijke distributie in het winkellandschap van de toekomst”. Een must-read voor iedere retailer! Klik HIER om het rapport te lezen.

Winkelgebied van de toekomst

About the author

BuzIT

View all posts