online payments

Hoe betalen we over een aantal jaar onze online aankopen?

Een van de belangrijkste afhaak momenten in het online bestelproces is de betaling. De belangrijkste reden is dat online betalen vaak nog vrij ingewikkeld is. Zeker op een smartphone.

Volgens een enquête van Harris haakt 47 procent van de klanten af wanneer het afrekenproces te moeilijk is op een smartphone.

Gemiddeld heeft een mobiele gebruiker 140 scherm aanrakingen nodig om een online bestelling te plaatsen. PayPal is erin geslaagd dit getal te verlagen naar 19. En is daarmee in diverse landen, waaronder de VS en UK, al een veelgebruikt en geliefd alternatief.

Payment providers die in 2015 niet in staat zijn de mobiele bezoeker een frictieloze ervaring te bieden, gaan het moeilijk krijgen.

Business Insider Intelligence: frictieloze betaalmogelijkheden zijn een belangrijke reden waarom bedrijven als UberOpenTable en GrubHub/Seamless zo hard zijn gegroeid. Deze bedrijven leggen gelijk ook de lat een stuk hoger voor andere e-commerce bedrijven. Klanten gaan dit gemak namelijk ook verwachten van andere webwinkels. Wanneer deze dergelijke gemakken niet bieden, zullen consumenten op zoek gaan naar concurrenten die dat wel doen.

Welke ontwikkelingen zien we terug in het landschap van online betalingen en welke zijn het meest kansrijk voor de toekomst? Lees een artikel over “Transactional Flexibility” van TechCrunch HIER.

Meer weten over trends in E-commerce en de impact hiervan op e-commerce business mdoellen? Lees dit artikel op Emerce.nl.

About the author

BuzIT

View all posts